Общая | Декабрь 01, 2016,11:48
Самакіраванне
- прынцып арганізацыі жыццядзейнасці школьнага калектыву, які абазначае права і абавязкі яго членаў аналізаваць стан справаў школы, выпрацоўваць і прымаць рашэнні, якія тычацца розных бакоў жыцця школы, актыўна ўдзельнічаць ў іх рэалізацыі
Самакіраванне – самастойнасць у праяўленні ініцыятывы, прыняцці рашэння і яго самарэалізацыі ў інтарэсах калектыва
Дзіцячае самакіраванне – форма арганізацыі жыццядзейнасці калектыва, якая забяспечвае развіццё рашэння для дасягнення групавых мэт.
Сэнс вучнёўскага самакіравання заключаецца не ў кіраванні адных вучняў іншымі, а ў навучанні ўсіх дзяцей асновам дэмакратычных адносін ў грамадстве, у навучанні іх кіраваць сабою, сваім жыццём ў калектыве.
![]() |
ВУЧНЁЎСКАЕ САМАКІРАВАННЕ
- вучыць дзяцей уменню кіраваць і падпарадкоўваць;
- вучыць быць патрабавальным, аб’ектыўным, самастойным;
- садзейнічае выхаванню пачуцця адказнасці і калектывізму;
- выпрацоўвае правільныя адносіны да крытыкі;
- стварае ўмовы для праяўлення і развіцця здольнасцей кожнага вучня;
- дае магчымасць якасна і выразна арганізоўваць работу ў школе
Самакіраванне – спецыфічная арганізацыя калектыўнай дзейнасці, мэтай якой з’яўляецца самаразвіццё асобы.
![]() |
Прынцып структуры: гібкасць, варыятыўнасць, улік перыядычнай справаздачнасці, зменнасць актыву, непрарыўнасць і сістэматычнасць, спецыфіка, традыцыі калектыва, узаемадзеянне ўсіх органаў і камісій
![]() |
- выбіраць і быць выбраным ў органы вучнёўскага самакіравання класа, школы;
- удзельнічаць у рабоце вучнёўскага самакіравання;
- уносіць прапановы па паляпшэнні работы школы;
- удзельнічаць ў абмеркаванні і распрацоўцы дакументаў, матэрыялаў па самакіраванні;
- свабодна выказваць і адстойваць сваю думку;
- прадстаўляць вучнёўскі калектыў у грамадскіх аб’яднаннях;
- у выпадку неабходнасці звяртацца па дапамогу ў органы вучнёўскага самакіравання, да старэйшых таварышаў;
- выступаць з крытыкай і самакрытыкай;
- удзельнічаць у разглядзе пытанняў заахвочвання і пакарання вучняў;
- прысутнічаць на паседжаннях, педсавета (пры разглядзе пытанняў, якія ўваходзяць ў кампетэнцыю вучняў), на Савеце прафілактыкі;
- права выбіраць від дзейнасці, дзейнічаць самастойна;
- весці самастойны пошук ў пазнаваўчай дзейнасці;
- звяртацца пры ўзнікненні канфліктных сітуацый па дапамогу ў вучкам
- творча падыходзіць да сваіх абавязкаў;
- актыўна удзельнічаць ў падрыхтоўцы, правядзенні і распрацоўцы рашэнняў агульных сходаў класа, школы, гурткоў;
- несці асабістую адказнасць за работу свайго класа, школы;
- развіваць самастойнасць малодшых школьнікаў;
- даваць справаздачу перад вышэйшым органам вучкама за даручаную справу.
Уключэнне дзяцей у вучнёўскае самакіраванне:
Сітуацыя дабраахвотнасці;
Разуменне важнасці і значымасці работы;
Адказнасць за вынік;
Поўны давер з боку вучняў;
Падрыхтаванасць вучняў да работы
![]() |
Вучэбная камісія
Склад:
Старшыня
Члены
Вучэбная камісія
- вядзе ўлік і назіранне за ходам паспяховасці,
- арганізуе ўзаемадапамогу вучняў у выпадках неабходнасці,
- прымае меры да стварэння цвёрдай грамадскай думкі ў асяродку вучняў у адносінах да вучобы:
- сочыць за наведваннем вучнямі гурткоў, дапамагае ў арганізацыі тэматычных і прадметных вечарын, правядзенні лекторыяў па навуковых пытаннях;
- праводзіць спецыяльныя мерапрыемствы па барацьбе за паспяховасць (агляд сшыткаў, выпуск бюлетэняў, рэйды і інш.)
- дапамагае ў арганізацыі школьных алімпіяд;
- арганізуе Дні самакіравання
Культурна-масавая камісія
Склад:
Старшыня
Члены
Культурна-масавая камісія
- кіруе правядзеннем масавых мерапрыемстваў сярод вучняў: паміж класамі даручэнні па падрыхтоўцы гэтых мерапрыемстваў;
- арганізуе афармленне школы да святаў, нясе адказнасць за праверку праграмы мастацкай часткі і забаўляльнай праграмы;
- выяўляе пажаданні вучняў аб культпаходах і экскурсіях і арганізоўвае іх, вядзе ўлік адпаведнай работы;
- выяўляе пажаданні вучняў па арганізацыі мастацкіх гурткоў;
- арганізуе работу бібліятэчнага актыва;
- арганізуе праывядзенне конкурса юных талентаў;
- арганізуе дзяжурства вучняў на дыскатэках
Камісія дысцыпліны і парадку
Склад:
Старшыня
Члены
Камісія дысцыпліны і парадку
- сочыць за выкананнем вучнямі школы сваіх правоў і абавязкаў;
- сочыць за паводзінамі вучняў, якія стаяць на ўнутрышкольным уліку і ўліку ў ІСН;
- арганізуе прафілактычныя заняткі;
- кантралюе дзейнасць Камісіі па барацьбе з курэннем;
- узаемадзейнічае з праваахоўчымі органамі;
- кантралюе арганізацыю дзяжурства па школе
Санітарна-гігіенічная камісія
Склад:
Старшыня
Члены
Санітарна-гігіенічная камісія
- сочыць за выкананнем распарадку аб рэжыме дня школьніка;
- кантралюе выкананне вучнямі палажэнне аб школьным адзенні;
- сочыць за санітаным станам школьных кабінетаў;
- кантралюе дзейнасць класных санпастоў;
- арганізуе ўборку школьнай тэрыторыі;
- кантралюе стан графікаў дзяжурстваў па кабінетах і школе
Камісія па працы
Склад:
Старшыня
Члены
Камісія па працы
- арганізуе дзейнасць школьных “заўхозаў”;
- кіруе дробным рамонтам маёмасці;
- арганізуе дапамогу вучняў у рамонце вучэбных дапаможнікаў і кніг;
- арганізуе работу па прышкольным участку;
- арганізуе правядзенне суботнікаў;
араганізуе вучняў для дапамогі ў разнастайных гаспадарчых работах.
![]() |
В школе создано ученическое самоуправление с целью формирования высокоморальной, творческой, активной личности. Работают комиссии: учебная, культурно-массовая, санитарно-гигиеническая, дисциплины и порядка.
В школе действуют детские общественные организации «БРПО» и «БРСМ». Членами «БРПО» является 40 учеников школы, членами «БРСМ»-3.
В школе создан литературно-краеведческий музей «Спадчынны куток».
МОЛОДЁЖЬ. ТАЛАНТ. УСПЕХ.
МЫ - МАЛАДЫЯ І ЭНЭРГІЧНЫЯ
Маладосць і юнацтва – самы шчаслівы ўзрост у жыцці чалавека. Мы зараз менавіта ў такім узросце, калі ўсё яшчэ наперадзе, калі лёгка б’ецца сэрца і верыцца, што ўсё жыццё будзе поўна пабед і здзяйсненняў. Мы – піянеры дружыны імя Якуба Коласа ДУА “Мікалаеўшчынская СШ імя Якуба Коласа” не толькі вучымся, але жывём актыўным і цікавым жыццём. А дапамагае нам у гэтым удзел у рабоце школьнага самакіравання. Мы – маладыя і энергічныя, творчыя і арганізаваныя. Разам – нам весялей, разам – мы сіла. У кожнага члена вучкама ёсць свае ідэі, свае творчыя планы і задумкі і рэалізуем мы іх разам са сваімі аднадумцамі.
МЫ –ТАЛЕНАВІТЫЯ І АКТЫЎНЫЯ
Члены нашай арганізацыі з’яўляюцца пастаяннымі ўдзельнікамі раённых конкурсаў, школьных алімпіяд, наведваюць гурток “Маладыя каласкі”.
Вяртанне Якуба Коласа на родную зямлю
Паэт аглядвае мясціны,
Спакутаваныя вайной.
Прайшоў па вузенькай сцяжыне,
З цяжкою думаю адной.
“Каму спатрэбілася гэта –
Таптаць у полі жытні колас?”
Вярэдзіць боль душу паэта,
“За што? Навошта?” – думаў Колас.
“Няўжо не думаў чалавеча,
Прынёсшы боль зямлі, прыродзе
І ўсяму люду, што не вечна
Злу лютаваць. Час жыць у згодзе”.
Аглядвае зямельку Колас,
І цешыцца, што гоіць раны
Такі суцешны, любы голас
Зямлі, з якою знітаваны.
Ганна Камароўская,
удзельніца раённага конкурсу
юных літаратараў,
вучаніца 9 класа, 2012 г.
Фото 2,3.
МЫ ЗАХОЎВАЕМ ТРАДЫЦЫІ
Прыярытэтным накірункам работы нашай арганізацыі з’яўляецца грамадзянска-патрыятычнае выхаванне. Мы займаемся добраўпарадкаваннем помнікаў, якія размешчаны на тэрыторыі мікрараёна школы, даглядаем магілы продкаў Нашага славутага земляка Якуба Коласа, аказваем шэфскую дапамогу ветэранам Вялікай Айчыннай вайны, ветэранам педагагічнай працы, ладзім сустрэчы з жыхарамі Мікалаеўшчынскага дома-інтэрната для ветэранаў вайны, працы і інвалідаў, прымаем актыўны ўдзел у калядных акцыях для дзяцей сацыяльнага прытулку “Верас”. Добрай традыцыяй стала правядзенне акцыі “Ветэран жыве побач”, “Дзякуй за Перамогу”, “Чысты двор” і інш. Паходы і экскурсіі па родным мясцінам сталі неад’емнай часткай часткай нашага жыцця.
МЫ – ЗА ЗДАРОВЫ ЛАД ЖЫЦЦЯ
Не застаюцца без увагі нашай арганізацыі пытанні прафілактыкі правапарушэнняў, фарміравання здаровага ладу жыцця і арганізацыі вольнага часу. Мы лічым, што кожны з нас можа знайсці сабе занятак па душы і разам са сваімі аднадумцамі дабіцца лепшых вынікаў тады, калі мы ўсе разам чым па адным. Найбольш распаўсюджанай формай спартыўнай дзейнасці ў пазаўрочны час з’яўляюцца спаборніцтвы. Асаблівай папулярнасцб карыстаюцца ўнутрышкольныя спаборніцтвы па валейболу, баскетболу. Акрамя таго члены нашай арганізацыі прымаюць актыўны ўдзел у раённых спартыўных мерапрыемствах.
Фото 11
МЫ – ПАСПЯХОВЫЯ
Піянеры дружыны прымалі актыўны ўдзел ва ўсіх раённых мерапрыем-ствах. Трэба адзначыць выніковасць работы. У раённым конкурсе “Піянер-года” дружына заняла ІІІ месца, першае месца ў раённым конкурсе-аглядзе піянерскіх дружын, ІІ месца ў конкурсе “Дуэт –лідэр”. Такая актыўнасць была адзначана на раённым свяце, прысвечаным Дню піянескай дружбы.
Калі табе падабаецца быць наперадзе, калі ты любіш тварыць і ўдзельнічаць у жыцці школы праз самакіраванне і, наканец, калі табе не ўсё роўна якім будзе заўтрашні дзень, то наша арганіазцыя для цябе!
Мы – не толькі сучаснае. Мы – будучае.
Фото 12.
Следующая | Предыдущая | Трекбэки (0)